Pages

Monday, December 28, 2009

putihnya hati si buta


disember 09~alor setar~
gua jln2 kat pekan rabu....ambik angin n mlepas slow2..beg duit yilek..tp mcm biasa,gua tak goyang....angin tiup slow2, bterabur la jgk daun2 kering...sekali sekala feel macam kat luar negara.

ya..gua terus kn bjalan..naik jejambat yg slalu gua naek mase g beli baju skolah kat kamdar dlu..dari dulu smpai skrg tak tggi2 pun...turun dri jejambat,gua nampak sorg org tua...pakai spek mata itam ala john abraham..tp pakai kopiah..

mcm pnah nampak dy...gua kenal spek tu..ha!gua kenal beliau....
*************************************

mei 1999~pasar besar alor setar~
bapak dengan selamba ja angkut aku sruh teman dy g pasar...gua ikut dgn muncunggnya...smpai kat pasar,bpk kasi tongakt dy pnye honda fame,gua jln smbil seret slipar..dlm hati nk ja gua ckp yg gua nk tgk tb td tp tkot la plak bpak marah......

syok punye leka gua tgk maenan kat stu kedai tu...fuhhh..yoyo la,kete dash la..mcm2 r..nasib time tu duit kutu gua lom in lg ...

alamak!!!alih2 gua tgk bpk dah ilang..!!..bederau darah kanak2 msa tu..puas gua cari....rase mcm nak mngis ja..bru trgt nak syg bpk...gua jln ngan muke sebek skali..

tiba2 gua nmpak sorg pakcik buta ngah nyanyi...gua tak pasti dy ngah tarik lagu apa,yg pasti aku nmpak dy ngah pgg micropon..gua g kat dy ngan muke sedih skali...gua ckp kat dy,"pakcik buleh dak tulung cari pak saya,pak saya nama hamid?"..pakcik tu tersentak mse gua tnye..mntak maaf la pakcik if aku potong stimmko..bisik aku dlm hati

**********************************************************
n skrg dah 10 tahun gua tggal dy,dy masih kuat,still berusaha utk hidup..
klu la dy leh nampak...mesti dy akan kenal gua..bdk yg dy pnah selamat
sploh tahun dulu..~~trima kasih pakcik buta yg baik hati..~~

No comments: