Pages

Sunday, April 18, 2010

gua melaporkan dari puncak gunung berapi

gua toleh kiri kanan takot2 kalau ada kapal terbang melintas...cepat2 gua lari usung passport masuk kokpit...sebelum naik gua sempat riki bodykit kapal terbang..gua rase kapal terbang ni barang 2nd hand,cepat barai macam kereta proton,kompom manual,kuat2 pun semi auto..barang murah...langgar sikit kemek,macam tin milo...masing2 xmau main peranan buat kapal terbang...buat tak ikhlas,hasilnya macam origami...

gua amik seat belakang skali macam biasa gua naik bas balik tanjung agas,baru namapak abang2..ngam2 pilot masuk gear 4 gua pejam mate rapat2......
gua tido.......~takkan ni pun gua nak kene story~

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

gedebuk!!!tayar kapal hempuk landasan,gua gelabah pakai seat belt..sedang pramugari berleter kat depan, gua cover muka bangun tidur dengan gaya buat2 bersin padahal gua nak buang taik mata...pilot hari tu brek kemas dan mantap, berenti sebelum jejak line kuning menepati spesifikasi seorang drebar kapat terbang....tapak kasut gua da tak sabar nak pijak indon..

~selamat datang mas~
sapa sorg pramugari tua,gua tenung dressing dia....tudung labuh paras dada digayakan dengan skirt paras lutut dan kasut bertumit tinggi..pehhh...anggun habis!!..kitab fekah mana dia baca gua akan siasat .....
wa dah tak tahan,lepas ja gua settle ngan brader imegressen,gua cari tandas....mata gua meliar tengok kalau2 ada bawang putih follow gua,.
gua sedih banget sih lihatin kondisi airport medan..macam stesen bas tangkak masa tahun 1990...kalau tandas kat KLIA guna sensor,tandas kat medan still bepegang teguh pada getah paip..sama macam tandas kat pekan rabu time cuti sekolah...dalam airpot bising gila..ludah2 jadi hobi tegar,belum campur brader jual rojak sengkuang dalam airpot lagi...~kalau la karam singh walia ikut gua mesti lenguh tangan dia..~

hari pertama gua di medan bermula dengan hebat....

14 april 2010~INDONESIA~kat sini tak ada satu malaysia,tak ada berita harian,tak ada maxis,tak ada najib tak ada anwar tak ada paklah tak ada nik aziz,tak ada altantuya,tak ada apa2.....terus terang gua bilang taraf hidup kat sini sama macam daerah hulu tembeling zaman pasca merdeka...yang paling gua tak sure budak2 ni dapat ke tak buku teks..wa cukup prihatin dalam memainkan sentimen2 pendidikan ni....

jalan kat sini gila daif..masing2 tak memikirkan perasaan samy vellu kalau dia tawu jalan bapak hodoh..langsung tak ada line...ikut suka hati nak potong kanan kiri atas bawah..ada satu jam gua nampak sorang brader drive kapcai sama dia punya cowok bukan takat tak pakai helmet,x pakai baju terus...itu jam jugak gua terasa nak text sama budak rempit KL jgn main2 sangat,training lebih jam sket...~gua rindu bini gua kat ganu~=(
...



No comments: