Pages

Wednesday, October 3, 2012

Muar

     Walaupun saya bukan berasal dari muar namun memori saya padanya begitu mendalam.Satu pertiga usia remaja saya dihabiskan di muar,satu pertiga lagi di melaka dan selebihnya di alor setar.


        Alam remaja saya di muar tidak banyak beza dengan alam remaja Dr Sheikh Muzafar. Yang berbeza cuma saya tidak pernah mempunyai cita2 ke angkasa lepas. Bagi saya cita2 menjadi angkasawan adalah fake dan tidak ikhlas.Pada ketika itu saya lebih teruja dengan cita2 menjadi ahli sihir yang disegani. 


         Sehinggalah ketika saya ditawarkan untuk ke Universiti, cita2 saya terus kabur dan saya lebih menumpukan perhatian kepada aktiviti makan nasik.


Muar begitu indah untuk dikenang.

Semalam yang lebat telah meninggalkan saya.. ~muar blues~


2 comments:

NZ said...

i love muar~~

yusri sejahtera said...

bro.. ko mmg kelakar... kalau ko hebat.. cer ko bg fb add ko.. aku nak add ko.. hahahaha.. cis..