Pages

Tuesday, October 12, 2010

Sepagi Di Sekolah Menengah

Pagi itu macam pagi biasa.tak ada yang luar biasa..

Gua bangun dalam pukul enam yakni waktu piawai seorang remaja berjiwa padu..Selesai semayang subuh gua wirid ala kadar sampai terbit fajar sidiq..Settle urusan kerohanian,gua capai beg sekolah..Dah 3 hari gua tak bukak beg sekolah..Hal hal duniawi ni gua malas nak ambik kisah.

Pelan pelan gua sorong basikal sampai kepintu pagar,


Ahh..tayar kepek pulak..

Gua gelabah puyuh pam basikal..Settle kerja gua campak pam naik atas bumbung..Lambat punya pasal babai mak abah gua belakang kira..Gua putar speed lima dan kayuh basikal macam nak kejar pontianak..Bukan apa,kalau sampai sekolah lambat tiga kali mau kena penampar dengan ustaz shaari..falsafah hidup gua kena penampar bukanlah sesuatu yang harmoni.

Yes!.

Gua sampai on time...

**

**

**

Dalam kelas gua cuma tunggu dua benda..Satu, tunggu waktu rehat,lagi satu gua tunggu waktu balik..Algebra awal awal lagi gua dah tolak tepi...Gua lebih afdhol melayan konsert dalam perut sambil tunggu waktu rehat..

**

**

krinnggg......!!

**

Berdesup gua lari keluar kelas..Dari tingkat 4 gua terjun gaya bebas dan berlari ke kantin..Lapar macam ni memang dah tak boleh nak buat apa...

Gua seluk kocek kanan petik duit belanja..ah..

peluh bercerau cerau..seluk poket kiri pulak....demn!!..darah kali ni betul betul berderau..


**

Situasi tak bawak duit sekolah memang boleh gua klasifikasikan sebagai situasi maut..Bagi budak budak surau memang boleh dihandel dengan niat puasa tapi bagi hantu macam gua....Gua tangani dengan makian jauh disudut hati..


Walaupun seringgit setengah sangat berharga..Lepas satu hari dekat sekolah..Tapi sekarang kalau gua bawak seringgit setengah gua hanya dapat kuaci cap bunga..wadehell..

p/s: sejarah membuatkan lu lebih menghargai hidup(lebat,2010)


mengamuk: tak ada kena mengena dengan cerita gua


15 comments:

Saiful Bahari said...

lu xtido ye bang update blog?

lea said...

hehehe....teringat dulu selalu tertinggal duit sekolah

hentakbelipat said...

itu musibat lu x salam mak bapak dlu..nasib baik duit tetinggal..kalau kasut lu pn tetinggal kan parah

ana said...

teringat zaman sekolah...30sen boleh beli nasi, skrg air pun x lepas...

geeds said...

money matters. (:

noor afzan said...

lebat betul cerita lu ini.
buat wa teringat zaman kritikal wa dulu.

.sweet-ants. said...

cerita zaman sekolah jgk!
hehehe..dlu bwk singgit je dpt nasi lemak n air sirap :)

misSbLurRy said...

sekolah = berjimba

Linglung said...

kenangan dan pengalaman adalah guru gua, lu dan mereka-mereka semua.

gua pon selalu juga terlupa bawak duit. tp gua dok asrama. dkt je nak balik..haha

Bukan Gadis Comel said...

tak leh blaaah

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

PENGAJARAN: Sediakan duit sebelum kebuluq

Jard The Great said...

hehehe.. skang duit RM1 utk budak sekolah tak cukup

::cdot the dot:: said...

habis? lu tak mkn lah?

nur said...

kesiannye.. boleh hutang tak?masuk akaun
ALL IN ONE

Kuwe said...

kalau kena kat gua. senang.
gua mintak member sposen sorang dalam kelas. boleh jugak lepas nasi sepinggan sama tea o ais.