Pages

Thursday, September 23, 2010

Hari Itu Hari Ahad..Sumpah Gua Takkan Lupa.


Gambar gua masa mula mula nak pergi mengajar tahun 1997..


Mak gua sebenarnya baru lepas tune bedak nyonya berdepung kat muka gua siap dengan minyak zaitun kat atas kepala..Sebab tu gua punya hensem sampai bersilau silau..Nampak tak kasut gua tu?..Paling letest..Bapak gua runding harga dekat kedai bata sampai kena tumbuk..Ok yang ni gua tipu..


Dalam beg gua ada botol air bentuk talipon bimbit sekali dengan straw antena boleh ejas..Mak gua isi dengan air milo suam..Ya minuman turun temurun..


Sebelum tu dalam beg gua jugak ada tiga buah buku kotak besar siap dengan kali-kali dekat belakang..Ada pemadam gambar nobita dengan pensel kayu 2B warna hitam jalur kuning, kotak pensel tin nissan skyline satu set dengan pembaris bergerigi.

Pengasah pensil gua simpan sekali dengan gunting dalam poket zip kecik .


Alhamdulillah sekarang gua jadi manusia yang boleh diajak berdakwah..


Oh ya dalam poket kanan gua tu ada duit sekolah seringgit dengan dunhill 20..Lighter gua simpan poket sebelah kiri sekali dengan kunci 125z..Budak sekolah zaman sekarang dalam kocek seluar ada henset dengan mp3 saja..tak real langsung.


p/s:Masa ni gua tak terpengaruh sangat dengan revolusi beg beroda..gua minat beg power rangers saja.

15 comments:

Lya Colours said...

ya ya
masa sekolah aku suka pemadam bentuk strawberry tuh
bau dia wangiiii

CERITA LEBAT said...

lya..gua suka main lawan pemadam..gua terrer gila.

MOFASAD said...

lu ada minum air holly water tak masak kecik?

Sharinginfoz said...

memang beza betulo budak sekarang dan dulu2 kan

Free Header

stiffler said...

ewah ewah ewah..waktu kecik mesti dengar lagu 4u2c kan?

echah mashuri said...

hahah.....gua suka ohhh beg beroda...paling grand kalau dpt..hehe:)

geeds said...

main lawan pemadam juga! sadly i'm not a master so i lost most of the time. haha.

CERITA LEBAT said...

mofasad..holywater gua tak berapa nak in sgt la.

stiffler..gua paling minat kumpulan elite la woi..

echah..beg beroda ya..haha

geeds..sapa suruh tak belajar dari gua..

Hazzy Ishak said...

suka sgt main doktor2 dgn kwan kalau cikgu tak ada dlm kelas.heee

Ery Farieha said...

beg beroda aku pernah ada
tp x tarik2 pon

hahaha
cam sengal je

hentakbelipat said...

tu gmba lu diajar ke mengajar? pahal lain sgt dgn gmba..hahah kalau waktu tu lu dah berkecimpung dgn dunhill gua syak paru2 lu dah boleh tolak kedai dah bai

::cdot the dot:: said...

"kecik"nya lu!!

aleen adela akoo ^_* said...

hahah,btol aer telefon bimbit 2 memng xley blah.trend kot mase 2,sume org ade.patu bawak beg ade roda jalan nak gah je.haih!

CERITA LEBAT said...

hazzy..gua suka main bomoh2.
ery.. pahal lu tak tarik?tak best ke?

hentak belipat..hahaha..gua dummy saja..

CERITA LEBAT said...

cdot..besar besar nak buat apa..
aleen..hahahah