Pages

Friday, December 10, 2010

Menabung Kepala Orang.

Dalam pukul 3 tadi mak gua ada bagi gua job..Job biasa biasa tak ada la berat sangat sampai melibatkan percintaan..Yang tak berapa adventure job gua kali ni tak boleh makan komisen..Kalau makan jugak memang makan penendang..Mak gua kali ni tak berapa nak mesra pengundi..


Selesai dressap mak terus passing buku tabung haji beserta duit dekat gua..Gua angguk tanda termeterai sambil memacak rambut...Jurusan ekonomi ni mak cukup cekap.Bukan main legend..Buku lejar saja ada tiga belas buah..Itu belum campur kalkulator saintifik lagi.

***********************************************************************************

Sampai tabung haji gua ambik no then settle cara baik dengan brader kaunter..Gua one by one dengan tenang dan akhirnya siap segala hal tertunggak..Habis kerja terus gua blah..Perabis masa ni bukan hobi gua..Tu hobi pemancing laut dalam.


Molek gua bukak pintu keluar bank datang sorang makwe muslimah sergah gua..Air muka beliau jernih,penuh keihlasan dan tiada dendam..


"Abang aji,derma la sikit utk buat sekolah agama ni abang aji..kerja amal ni bang aji.."-rengek beliau pada gua..

gua menangis shahdu..

P/S: Pertama kali dalam hidup gua selaku belia tegar dilabel abang aji.gua rasa dressing gua dah cukup ngeri..Tapi mungkin dah sampai seru untuk gua naik haji..Doakan abang aji ye..

12 comments:

Oreo said...

Amin

datang lain kali,mmg kena dressap macam pak aji.Dah sampai seru dah tu.

CERITA LEBAT said...

kah3..

-iEkA DaRLink- said...

abang aji..aww. haha..

Ninaa Joyy said...

abang aji hulur tak abang aji ?

hentakbelipat said...

sebab lu dresup macam belia la dapat bang aji..cube dre up cara mat cool..bau dia panggil bang pit ke..kehkeh

CERITA LEBAT said...

kah3..lu all semua x boleh pakai'

Linglung said...

sebab lu hemsem sangat derr..muka ada nur..itu pasal gadis muslimah tu terpegun terus panggil abang aji!

CERITA LEBAT said...

linglung.lu perli gua kn?kan?kan?

Saiful Bahari said...

ni mesti sbab prut hang da naek ni,nmpk cam aji ckit.haha

Encik Tikus said...

haha apesal tak ajak gua sekali buat job tue derr

afee ali said...

hahahahaha! lawak lak aih bace entri neh :)

mR.LineKlear said...

lu pakai serban ke mase 2?haha