Pages

Thursday, July 1, 2010

diskaveri of sungai melaka.




Suatu pagi sekitar tahun 2003,langit kelabu nipis,salji macam nak jadi tak jadi,
kucing kucing dah start warm-up,burung hantu mula packing barang nak chow,
sunlight suluh tepat biji mata gua..
gua berguling tutup muka dengan bantal gaya frust awek-awek dalam tv menangis..
malas betul gua nak bangun cuti cuti ni,tak abang2 langsung..
gua turning kepala menghadap jam dinding~
***
**
*
durjana sungguh!!

macam mana gua boleh lupa.
dengan pantas gua terjun dari katil lantas melakukan pendaratan yang kurang sempurna bagi menjimatkan masa..
gua berlari anak ke bilik air untuk mencuci apa yang patut.
*

*

*
disebabkan gua tak ada masa untuk mengambil breakfast yang "satisfikated",sebagai alternatif yang "ekselen"
gua kebas syiling dalam kereta yang bapak gua buat bayar parking..
time ni mana ada guna benda alah kupon lagi,
semua guna tiang kaler hijau kepala dua yang ada lubang bubuh duit kat tengah..

biasanya gua hanya guna syiling ni untuk beli jajan "super ring" dan bakinya gua akan main tikam dimana
lebih gemar berakhir dengan tragis "terima kasih".
tapi disebabkan sifat tak putus asa dan sering mencuba betul betul mengeraskan kepala gua.
syiling2 tu gua lepas dalam kocek pelan2 takut bunyi sambil gua jalan dengan tapak tangan kanan tekup kemas
dekat seluar bimbang kalau2 terkeluar bunyi yang boleh menjahanamkan misi serta disusuli dengan
penyangkut baju di tengah belakang..
*
*
*
molek2 saja sampai di rumah gemok, gua dah nampak dia sedang tune kaki sarung kedalam selipar
sambil galas beg sekolah swan..

~what the hal lu nak buat dengan beg sekolah ni woi~gua sound dengan nada seorang kenalan.
-gua ada bawak sandwich sendiri dengan aiskrim soda,~balas mok dengan anak mata yang melilau.
kali ni suara gua betul tertampan di kerongkong.pandai betul gemok saiko gua dengan makanan.

gua ngan gemok ke rumah zaid dengan transport prewel mati yang didaftarkan atas nama gemok.
mengejutkan zaid pagi pagi ni bukanlah satu idea yang nasional fikir gua..

zaid merupakan seorang junior berdarah mamak yang paling cepat melenting,jiwanya penuh dengan api gelisah.mak dia ni ustazah yang paling indie kat sungai udang.
dalam lipatan rekod,keningnya pernah sekali tercabut terkena bidikan kemal.
satu lagi sifat buruk zaid yang gua discover adalah suka memijak tahi kucing dengan sengaja sebelum memijak kaki gua dengan nada bergurau.~selalunya gua balas terus dengan buah penamat undertaker.
...
..
.
alamak,gua nak kena pegi mandikan beruang peliharaan kejap,
nanti gua sambung lebat lagi ok,chill~

3 comments:

intanurulfateha said...

happy blogging ^^
best gak bce entry u ;)

x mcm entry i
kelaut memanjang ;D

CERITA LEBAT said...

haha..thanks..

bukan penggoda said...

hai. saje nk komen gmbo tu semat.

ok. bai!