Pages

Sunday, July 4, 2010

secawan teh bersama makwe bas stand.

antara destinasi paling indie dalam hidup gua adalah bus stand muar dimana ia menjadi port berjemaah yang konkrit bagi hantu macam gua.kebanjiran warga asing dilihat lebih menjadikannya pusat perkembangan ilmu serantau ter"solid".disini jugak la tempat yang menjadi saksi cinta mati gua dengan sorang "makwe" yang paling stabil.


setiap kali gua berkunjung hormat ke bas stand atas niat tapau
mee goreng abang sayang,waktu itulah jugak gua akan manfaatkan sepenuhnya bagi meluangkan masa bersama makwe solo tersebut.



makwe ni kulit hitam manis,rambut curl fashion tak boleh straight,baju dedah atas bawah,dia punya harum betul betul cucuk kerongkong gua.pendek kata tak kenal maka tak cinta.memang
retro habis~tapi tu luaran la,dalam memang ada kucar kacir sikit.level pemalu dia ni memang bercucuran habis.



bas stand menjadi titik tolak perkenalan gua atas dasar suka sama suka,mak bapak gua belakang kira,kenyit mata berbalas senyuman miang,riak gatai mula terbentang..tapi gua selaku romeo tampak lebih steady berbanding dia yang agak kelam kabut.gua nampak peluh gadis dia mula
menitik nitik..gua andaikan dia nervous ,biasala semua makwe dalam dunia
gugup bila pandang gua,kalau tak gementar dikira sudah melawan fitrah alam.



pelan pelan gua mulakan,gua tarik napas dalam dalam sampai ke otak,gua hamburkan ayat ayat cinta tepat ke cuping telinga beliau.gua tanya sapa mak bapak dia..kali ni anak mata gua berada di posisi yang tepat,menanti jawapan yang begitu mendebarkan sungguh menyiksakan.



dia tunduk malu sambil menguntum senyuman gadis melayu..ah,dia senyap pulak,kepala lutut gua ligat mengatur strategi plan B.kali ni mesti lepas,mee gua pulak dah nak masak.


lagu asmara dr fazley menyusup manja disusuli dengan soalan gua yang ke dua.kali ni lebih detail..gua mintak emel terus..main berbalas emel ni salah satu idea yang jitu jugak-fikir gua.



dia renung dalam-dalam mata gua,alis matanya yang biasanya dijalin rapi dengan taik mata berkelip kelip..jantung gua speed up..dia diam,memandang asap bas yang bersimpul simpul dihulu stesen..kecewa..gua hilang pedoman.



sebelum mengakhiri dating yang sungguh berpuaka gua request nak snap gambar sekeping dua dengan dia sebagai bukti cinta kami andai gua terjun sungai nanti.dia menggeleng kemas,
hati gua bengkak berbenjol benjol..


sebelum gua pulas kunci motor gua sempat snap curi2 gambar dia..tu saja gua
mampu buat.
lu orang nak tengok?

*


**


*


**


*


p/s:ini cerita lama gua sebelum gua selamat diijabkabulkan
dengan sorang makwe sejati paling true dekat kemaman..

6 comments:

Dyna Yvonne said...

hahaha...kewl la bro~

mantap penceritaan...
wa dpt rse feel tuh...
smpai ke lam aty neh...
ahahha


>_<

NARDtheNERD said...

cun gila awek u try ni.
bahaha.

azee said...

pergh sonok2..chun chantek meletop mantap itu awek.

Linglung said...

gua turn on dgn makwe yg lu goda ni..haha

Hasrul Rizwan said...

bola takde kira gua meronda sakan taman perumahan orang la malam ni. keh keh keh..

Afique Zainuddin Ahmad said...

gila takde kelas 'koperat' lu punya makwe!